Galleri 2020

Her kan du se udvalgte billeder fra diverse vandreture og arrangementer.

Drivvejen 15. etape søndag den 6. september

Vel ankommet til Høgslund i privatbiler, blev vi i bus kørt til Tevring/Lovrup Skov, hvor dagens vandring startede. Gennem skoven og ad småveje gik turen mod Løgumgårde Kirke, hvor frokosten blev indtaget. Videre mod Løgumkloster, her var der arrangeret en guided omvisning og tid til eftermiddagskaffe. Herfra sydover gennem den fredede Kongens Mose, en af landets største højmoser, gennem Draved Skov. På Teltkrovej, den gamle drivvej mellem Løgumkloster og Tønder, passerede vi den nu faldefærdige Teltkro inden dagens slutmålet Høgslund kom til syne. Fremme ved vores biler kørte vi til Tønder Vandrehjem. Her blev der serveret en flot 3-retters menu med udsøgte vine. Ved kaffen gav kunstformidler Peter Haarby et engageret og inspirerende oplæg til næste dags vandring med fokus på Tønders historie.

Dagens etape var på ca. 20 km med 40 deltagere.

Drivvejen 16. etape mandag den 7. september

Efter morgenmad og madpakkesmøring kørte vi til Sæd Grænse. Herfra med bus til Høgslund hvor starten gik på 16. og sidste etape sammen med Peter Haarby. Gennem det flade og åbne landbrugsland nærmede vi os Store - og Lille Emmerske med de mange bygninger opført i karakteristisk slesvisk-holstensk byggeskik. Frokost i Tønders flotte anlæg. På en rundtur i Tønder fik vi af Peter sat skik på byens historie, inden vi gik mod Tønder - og Ubjerg Kog, hvor vi bl.a. på digerne gik på en nyoprettede Marsksti. Et par kilometer før Sæd Grænse havde Fodslaw Tønder en overraskelse til os – på rastepladsen ved Bremsbøl Sø ventede de på os med kaffe og kage.

Dagens etape var på ca. 20 km med 39 deltagere.

Ja, det var så afslutningen på mange spændende oplevelser på vores ca. 330 km på Drivvejen.

Se også billeder fra Svend Christensen

Sommerudflugt til Bølling Sø onsdag den 19. august

Afgang med to buser fra Holstebro kl. 8.00. Ved ankomsten til p-pladsen ved Bølling Sø blev der serveret kaffe og rundstykker. Fra p-pladsen startede vandreturen rundt om den østlige del af Bølling Sø. Vi passerede Klosterlund Museum, gik gennem krat og skov, over mosegrund med fint udsyn ud over den genopståede sø. Vi passerede bl.a. en stenrøse, fundstedet for Tollerlundmanden, og så et fiskeørnepar. Efter en tur på ca. 8 km kørte busserne os til Klosterlund Museum, hvor vi i det flotte sommervejr nød vores medbragte madpakker.

Der var afsat tid til at kigge indenfor i museet inden vi kørte til Bryrup. Herfra gik vi en eftermiddagstur på ca. 4 km på Bryrupbanestien til Vrads. På Vrads station blev der serveret kaffe og kage inden turen gik tilbage til Holstebro.

73 deltog i denne sommerudflugt begunstiget af smukt vejr.

TV MidtVest Vandring tirsdag den 11. august

123 deltagere havde valgt at komme ud i det flotte og varme sommervejr for at vandre en tur på enten 5 eller 10 km i den smukke natur omkring Vandkraftsøen. For i disse coronatider at sikre god afstand mellem deltagerne, var der flydende start efter køb af startkort, og startbordet var velforsynet med håndsprit.

Marchforeningen Hosekræmmerne mødte talstærkt op med et hold på 34 - godt gået, og en stor tak for det. Der skal også lyde en stor tak til Sydthy Fodslaw, der deltog med et hold på 15.

Sir Lyngbjerg Vandring søndag den 19. januar

295 glade vandrere havde benyttet søndagens flotte vejr til at gå en tur på 5, 11, 15 eller 20 km i Sir Lyngbjerg og Mangehøje Plantage - for 20 km rutens vedkommende med en afstikker til Naur Nord.

Nytårsvandring lørdag den 4. januar

114 havde benyttet lejligheden til at byde det nye år velkommen med en rask vandretur på 5 eller 10 km. Turen startede fra Laden, Brogårdsvej 4, Holstebro, og fortsatte gennem byen videre langs Storå og ind i Nibsbjerg Plantage. Her sørgede rastebilen for at ingen led tørst. Tilbage mod byen og den ventende kaffe og kage i Laden langs Skjernvej og Vegen Å.